IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Studierea necesităților și preferințelor consumatorilor de produse agricole

Show simple item record

dc.contributor.author BURBULEA, Rodica
dc.date.accessioned 2025-05-30T12:36:32Z
dc.date.available 2025-05-30T12:36:32Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation BURBULEA, Rodica. Studierea necesităților și preferințelor consumatorilor de produse agricole. In: Promotion of social and economic values in the context of European integration, Ed. 7, 6-7 decembrie 2024, Chișinău. Chisinau: Tipografia ”Pulsul Pieței”, 2024, Ediția 7, pp. 17-25. ISBN 978-9975-3611-4-9. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-3611-4-9
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/31842
dc.description.abstract Studierea necesităților și preferințelor consumatorilor de produse agricole are un rol crucial în asigurarea succesului oricărei afaceri din acest sector. Consumatorii au cerințe diverse, de la interesul pentru produse ecologice sau alimente locale, până la preferințe pentru produse de sezon. Analizând aceste aspecte, producătorii pot adapta atât tipul, cât și volumul producției, astfel încât să se alinieze mai bine cu cererea existentă pe piață. Acest lucru nu doar că ajută la evitarea risipei, dar contribuie semnificativ la maximizarea profitului. Înțelegerea preferințelor consumatorilor ajută la creșterea satisfacției acestora. Un consumator mulțumit va deveni mai probabil loial unui anumit produs sau brand. Astfel, studiul nevoilor și preferințelor consumatorilor de produse agricole este o activitate fundamentală. Acesta asigură o mai bună aliniere între cerere și ofertă, maximizează eficiența operațională și crește valoarea percepută a produselor pe piață, contribuind direct la succesul pe termen lung al producătorilor. en_US
dc.description.abstract The study of consumer needs and preferences for agricultural products plays a crucial role in ensuring the success of any business in this sector. Consumers have diverse demands, ranging from an interest in organic or local foods to preferences for seasonal products. By analyzing these aspects, producers can adjust both the type and volume of production to better align with existing market demand. This not only helps reduce waste but also significantly contributes to maximizing profits. Understanding consumer preferences aids in enhancing their satisfaction. A satisfied consumer is more likely to become loyal to a particular product or brand. Thus, the study of consumer needs and preferences for agricultural products is a fundamental activity. It ensures better alignment between supply and demand, maximizes operational efficiency, and increases the perceived value of products on the market, directly contributing to the long-term success of producers. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject client en_US
dc.subject consumator en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject client en_US
dc.subject consumer en_US
dc.subject consumer behavior en_US
dc.title Studierea necesităților și preferințelor consumatorilor de produse agricole en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account