Strategia de marketing - componentă a politicii de marketing - include mijloacele pe care firma urmează să le utilizeze în vederea realizării obiectivelor de piață pe care şi le-a propus, în concordanță cu coordonatele generale ale politicii de marketing. Strategia de marketing poate fi elaborata în diverse momente şi cu diverse ocazii: în cazul lansării pe piață a unui nou produs, odată cu fundamentarea programelor, planurilor sau bugetelor firmei etc. Specialiștii recomandă elaborarea, la nivelul întreprinderii, a unui set de strategii de marketing, set care să includă şi strategii „de rezerva”, pe care firma sa le poată aplica în situațiile de criză, în situațiile neprevăzute. În funcție de segmentul căruia i se adresează, strategia de marketing poate îmbrăca forme concrete: strategie de piață, strategie de produs, strategie promoțională.
The marketing strategy - a component of marketing policy - includes the means the company will use to achieve the market objectives it has proposed, in line with the overall coordinates of marketing policy. The marketing strategy can be developed at various times and on various occasions: in the case of launching a new product on the market, with the foundation of the company's programs, plans or budgets, etc. Specialists recommend that a set of marketing strategies be set up at the enterprise level, including "backup" strategies that the company can apply in crisis situations in unforeseen circumstances. Depending on the segment to which it is addressed, the marketing strategy can take on concrete forms: market strategy, product strategy, promotional strategy.