Scopul proiectului: Scopul proiectului este de a crea și testa un sistem capabil să detecteze prezența dispozitivelor mobile în sălile de clasă prin semnal Wi-Fi, cu scopul de a sprijini monitorizarea disciplinei elevilor și îmbunătățirea procesului educațional. Sistemul oferă date obiective în timp real, fără a compromite confidențialitatea personală. Obiectivele lucrării: Analiza impactului dispozitivelor mobile asupra disciplinei și eficienței învățării; Evaluarea tehnologiilor existente de detecție (Wi-Fi, Bluetooth, RF); Proiectarea unui sistem modular și scalabil de monitorizare; Implementarea unui prototip cu Raspberry Pi și software open-source; Evaluarea performanței sistemului, costurilor și utilității în practică. Metodele aplicate și rezultatele: Au fost utilizate metode teoretice de cercetare, analize comparative și dezvoltarea practică a unui sistem funcțional. Testele au relevat o reducere tangibilă a utilizării telefoanelor în timpul lecțiilor și o îmbunătățire a percepției disciplinei în sala de clasă. Soluția propusă este eficientă, economică, ușor de implementat și extins în mai multe săli de clasă. Din punct de vedere economic, sistemul are o perioadă scurtă de amortizare și reduce eforturile de supraveghere manuală. Proiectul combină inovația tehnologică cu nevoile educaționale, oferind un instrument modern pentru a susține un proces educațional mai eficient.
Project Objective: The goal of the project is to develop and test a system that detects mobile devices in classrooms using Wi-Fi signals to support real-time monitoring of student discipline and improve the quality of the educational process. The system is designed to help teachers and administrators objectively monitor device usage without invading privacy. Objectives of the Thesis: Analyze the impact of mobile devices on classroom discipline and learning efficiency; Evaluate existing mobile detection technologies (Wi-Fi, Bluetooth, RF); Design a modular and scalable monitoring system; Implement a prototype using Raspberry Pi and open-source software; Assess system performance, costs, and usability. Applied Methods and Results: The project used literature review, benchmarking, and prototyping to create a functional monitoring system. Real-world testing demonstrated that active phone use during class time significantly decreased after the system was implemented, while perceived discipline in the classroom improved overall. The technical solution was cost-effective, used standard components, and could be implemented in multiple classrooms with minimal infrastructure. From an economic perspective, the system demonstrated a rapid return on investment and reduced human supervision efforts. The proposed solution combines technological innovation with educational insights to create a tool that supports a more focused and effective learning environment.