Prezenta lucrare urmărește elaborarea unei documentații tehnice privind reparația capitală a unui sector de drum situat pe strada Nicolai Nigai din satul Todirești, raionul Anenii Noi. Studiile topografice, geotehnice și hidrologice efectuate în prealabil au evidențiat necesitatea implementării unor măsuri de drenaj eficiente, consolidarea terasamentelor și înlocuirea integrală a sistemului rutier existent, care este într-o stare avansată de degradare și nu mai corespunde normelor de siguranță rutieră. Prin implementarea acestui proiect, se urmărește creșterea siguranței și confortului circulației, reducerea impactului negativ asupra mediului, precum și o mobilitate urbană mai eficientă pentru locuitorii din zonă. Execuția lucrărilor este planificată într-un interval de 6 luni și presupune etape bine definite: lucrări pregătitoare, lucrări de bază și faza de finalizare, incluzând marcajul rutier și instalarea indicatoarelor de circulație. Execuția lucrărilor presupune o etapizare riguroasă, începând cu decaparea sistemului rutier existent și stabilirea axului drumului, urmată de lucrări de terasamente, montarea bordurilor și a elementelor de consolidare. Compactarea straturilor va fi realizată conform cerințelor de densitate și stabilitate impuse de normativele tehnice în vigoare. Tehnologia utilizată este una complet mecanizată, asigurând atât productivitatea sporită, cât și calitatea execuției.
This paper aims to develop the technical documentation for the capital repair of a road section located on Nicolai Nigai Street in the village of Todirești, Anenii Noi district. Preliminary topographic, geotechnical, and hydrological studies have highlighted the need to implement efficient drainage measures, strengthen the embankments, and fully replace the existing road structure, which is in an advanced state of deterioration and no longer meets current road safety standards. By implementing this project, the aim is to improve traffic safety and comfort, reduce environmental impact, and enhance urban mobility for the local population. The construction works are scheduled to be completed over a 6-month period and include clearly defined stages: preparatory works, main works, and the final phase, which includes road markings and the installation of traffic signs. The execution of the works involves a rigorous sequence, starting with the removal of the existing pavement and marking the road axis, followed by earthworks, curb installation, and the placement of consolidation elements. The compaction of layers will be carried out in accordance with the density and stability requirements set by current technical standards. The technology applied is fully mechanized, ensuring both increased productivity and high construction quality.