Scopul lucrării: Lucrarea de față vizează dezvoltarea stării actuale a drumului local G108, care asigură accesul în satul Cobusca Veche și se întinde până la intrarea în satul Cobusca Nouă, raionul Anenii Noi. Prin adoptarea unor soluții constructive moderne, proiectul va facilita întreținerea și exploatarea acestui drum. Lucrarea de față are ca obiect analiza și optimizarea proceselor tehnologice implicate în reparația unei porțiuni de drum cuprinse între kilometrii 04+00 și 09+00. Pornind de la schema de amplasament a sectorului analizat, precum și de la evaluarea stării actuale a structurii rutiere din punctul de vedere al respectării indicilor tehnici de exploatare, sunt investigate cele mai eficiente tehnologii de execuție a lucrărilor de reabilitare. Scopul principal constă în identificarea soluțiilor constructive optime, care urmează a fi implementate în vederea sporirii durabilității și funcționalității infrastructurii rutiere. Lucrarea include o analiză detaliată a stării tehnice actuale a drumului, completată de argumente economice privind eficiența intervențiilor propuse, măsuri privind siguranța participanților la trafic și protejarea sănătății publice, precum și modalități de organizare a circulației pe sectoarele aflate în reparație. De asemenea, este acordată o atenție specială impactului asupra mediului și măsurilor de diminuare a efectelor negative în timpul execuției lucrărilor.
The scope of the project: The present paper focuses on the development of the current condition of the local road G108, which provides access to the village of Cobusca Veche and extends to the entrance of the village of Cobusca Nouă, located in the Anenii Noi district. By adopting modern constructive solutions, the project aims to facilitate the maintenance and operation of this road. The objective of this work is to analyze and optimize the technological processes involved in the repair of a road section between kilometers 04+00 and 09+00. Based on the placement layout of the analyzed sector and the current condition of the road structure in terms of compliance with technical operation indicators, the most efficient execution technologies for rehabilitation works are explored. The main goal is to identify optimal construction solutions that will be implemented to enhance the durability and functionality of the road infrastructure. The paper includes a detailed analysis of the current technical condition of the road, complemented by economic arguments regarding the efficiency of the proposed interventions, safety measures for road users and public health, as well as strategies for traffic management on the sections under repair. Special attention is also given to the environmental impact and mitigation measures during the execution phase.