Proiectarea sensului giratoriu la intersecția străzilor Dunării, Mihai Viteazul, Prospectul Republicii, Doinelor și V. Lupu din municipiul Cahul vizează modernizarea unei intersecții urbane cheie, situată într-o zonă intens circulată, în apropierea Gării Auto și a zonelor rezidențiale și industriale. Cu o lungime totală a bretelelor și căii inelare de 682 m, proiectul răspunde problemelor actuale ale infrastructurii rutiere, caracterizată prin îmbrăcăminte asfaltică deteriorată, cu gropi și fisuri, și sisteme inadecvate de evacuare a apelor pluviale, care duc la costuri sporite de transport, consum excesiv de combustibil și uzură prematură a vehiculelor. Sensul giratoriu, clasificat conform NCM D.02.03:2018, are o rază interioară de 18 m, rază exterioară de 20 m, lățime a căii inelare de 11,5 m și două benzi, fiind proiectat pentru a fluidiza traficul, reduce riscul de accidente și îmbunătăți siguranța pietonilor și a șoferilor. Străzile adiacente, clasificate ca străzi magistrale de interes orășenesc, au lățimi ale carosabilului între 9–10,5 m și suportă o intensitate de trafic de până la 300 aut/24h/bandă. Proiectul include trotuare bilaterale (lățime 1,5–4 m), borduri noi și sisteme eficiente de evacuare a apelor pluviale, adaptate la declivitățile terenului (8,36–60,37‰). Construcția respectă normele NCM și CP D.02.11-2014, integrând soluții moderne pentru a spori durabilitatea, accesibilitatea și estetica urbană, contribuind astfel la dezvoltarea sustenabilă a Cahulului.
The design of the roundabout at the intersection of Dunării, Mihai Viteazul, Republicii Boulevard, Doinelor, and V. Lupu streets in Cahul municipality aims to modernize a critical urban junction located near the city’s bus station, residential, and industrial areas. Spanning a total length of 682 m for the approach roads and circular carriageway, the project addresses the current road infrastructure’s shortcomings, including deteriorated asphalt surfaces with potholes and cracks, and inadequate stormwater drainage systems, which lead to increased transport costs, excessive fuel consumption, and premature vehicle wear. Classified as a roundabout per NCM D.02.03:2018, it features an inner radius of 18 m, an outer radius of 20 m, an 11.5 m wide circular carriageway with two lanes, designed to streamline traffic, reduce accident risks, and enhance safety for pedestrians and drivers. The adjacent streets, categorized as main urban or pedestrian-transport streets, have carriageway widths of 9–10.5 m and support traffic intensities up to 300 vehicles/24h/lane. The project includes bilateral sidewalks (1.5–4 m wide), new curbs, and efficient stormwater drainage systems tailored to the terrain’s slopes (8.36–60.37‰). Compliant with NCM and CP D.02.11-2014 standards, the construction integrates modern solutions to improve durability, accessibility, and urban aesthetics, contributing to Cahul’s sustainable development.