Lucrarea de față analizează modernizarea infrastructurii rutiere din Republica Moldova prin reconstrucția drumului G27, un tronson regional important care asigură conectivitatea între mai multe localități și drumurile republicane R7 și R13. Scopul principal al tezei este de a evalua starea actuală a drumului și de a propune soluții tehnice eficiente pentru modernizarea acestuia, astfel încât să corespundă cerințelor actuale de trafic, siguranță și sustenabilitate. Pentru atingerea acestui scop, au fost analizate condițiile existente ale drumului, starea sistemului rutier și a infrastructurii conexe, fiind propuse soluții pentru traseu, profil longitudinal și transversal, structura rutieră și siguranța circulației. De asemenea, lucrarea include un capitol dedicat securității și sănătății în muncă, abordând riscurile specifice și măsurile necesare pentru protejarea muncitorilor. Metodologia utilizată combină analiza documentației tehnice, studii geotehnice pentru evaluarea terenului de fundare, prognoza traficului rutier și modelarea soluțiilor tehnice conform normativelor naționale și internaționale. S-au aplicat metode de optimizare a traseului și soluții constructive menite să reducă impactul asupra mediului și costurile de execuție.
This thesis analyzes the modernization of road infrastructure in the Republic of Moldova through the reconstruction of Road G27, a significant regional route that ensures connectivity between multiple localities and the national roads R7 and R13. The primary objective of the thesis is to evaluate the current condition of the road and propose efficient technical solutions for its modernization, ensuring compliance with current traffic, safety, and sustainability requirements. To achieve this objective, the existing road conditions, pavement system, and related infrastructure were analyzed, and solutions were proposed for the route layout, longitudinal and cross profiles, pavement structure, and traffic safety. Additionally, the paper includes a chapter dedicated to occupational health and safety, addressing specific risks and the necessary measures to protect workers. The methodology used combines the analysis of technical documentation, geotechnical studies for assessing the bearing capacity of the foundation soil, traffic forecasting, and modeling of technical solutions following national and international regulations. Optimization methods for the route and construction solutions were applied to reduce environmental impact and execution costs.