Lucrarea de față are ca scop proiectarea unui sector de drum expres – parte a traseului M1 Frontiera cu România – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina – cuprins între km 70+000 și km 74+100, inclusiv amenajarea a două parcări de staționare pentru odihnă, în conformitate cu cerințele normative naționale și europene privind infrastructura de transport. Tema este una de actualitate și importanță strategică, având în vedere integrarea traseului M1 în rețeaua TEN-T și lipsa facilităților auxiliare moderne de-a lungul acestuia, în special a spațiilor de odihnă pentru șoferi. Obiectivele generale ale lucrării au vizat analiza detaliată a amplasamentului, evaluarea stării tehnice existente, studiul intensității traficului rutier, proiectarea geometrică a traseului (plan, profil longitudinal și transversal), proiectarea structurii rutiere corespunzătoare traficului de perspectivă și integrarea funcțională a parcărilor rutiere.
The purpose of this thesis is to design a section of expressway – part of the M1 route Romania Border – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – Ukraine Border – between km 70+000 and km 74+100, including the development of two rest parking areas, in accordance with national and European technical regulations regarding transport infrastructure. The topic is both current and strategically important, considering the integration of the M1 route into the TEN-T network and the lack of modern auxiliary facilities along this route, especially rest areas for drivers. The general objectives of the project focused on a detailed analysis of the site, assessment of the existing technical condition, study of traffic intensity, geometric road design (horizontal alignment, longitudinal and cross-sectional profiles), structural pavement design suitable for projected traffic, and functional integration of rest areas.