Atât necesitatea de conţinut a termenului de „competitivitate”, drept categorie economică, precum şi diversitatea de enunţare a acestui element oferă noi dimensiuni, abordări şi implicarea în diferite niveluri economice. De asemenea, competitivitatea exprimă o legătură strânsă, legată de micro şi macro mediu, fiind unul dintre principalii factori care elucidează imaginea unei entităţi economice. Competitivitatea nu a reuşit să „coaguleze” definiţii reciproc acceptate, deoarece este un termen relativ nou, dar, de asemenea, destul de complex. Abordarea iniţială a conceptului de competitivitate s-a concentrat asupra entităţii economice, întreprinderii, iar abia mai târziu s-a extins la un nivel superior - sector, economie naţională şi mondială.
Both the need of contents revelation of „competitiveness” as economic category, as well as diversity of enunciation of this element gives it new dimensions, approaches and involvement in various economic levels. Also, competitiveness expresses a close link, related to micro and macro environment, being one of the main factors elucidating the image of an economic entity. Competitiveness failed to „coagulate” mutuallyaccepted defi nitions, since it is a relatively new term, but also quite complex. Initial approach of the concept of competitiveness has focused on the economic entity, the enterprise, only later it has extended to a higher level - industry, national and world economy levels.