Lucrarea de licență propune un proiect de modernizare și amenajare interioară a holului principal al Liceului Teoretic „Aurel David” din localitatea Bardar, având ca scop transformarea acestui spațiu într-un mediu funcțional, estetic și confortabil, adaptat nevoilor contemporane ale comunității educaționale. Spațiul de acces, inițial perceput ca un loc de tranzit, este regândit ca o zonă cu multiple funcții, ce stimulează interacțiunea, relaxarea și sentimentul de apartenență în rândul elevilor și cadrelor didactice. Proiectul dezvoltă o concepție arhitecturală modern-contemporană, în care elementele naturale – precum lemnul – se combină armonios cu finisaje curate și detalii de design rafinat, folosind o paletă cromatică bazată pe nuanțe și tonuri neutre, pentru a crea o atmosferă calmă și primitoare. Lamele decorative adaugă textură și profunzime, iar mobilierul ergonomic asigură confortul necesar pentru utilizatorii spațiului. Toate aceste elemente sunt integrate astfel încât să sprijine o experiență educațională pozitivă, facilitând atât momentele de odihnă, cât și pe cele de studiu informal sau socializare. Pe parcursul proiectului s-au realizat analize amănunțite ale stării existente a spațiului, identificându-se necesitatea unor intervenții structurale ușoare, precum redistribuirea și consolidarea unor pereți, pentru optimizarea circulației și maximizarea luminii naturale. S-a acordat o atenție specială selecției materialelor de finisaj, punându-se accent pe durabilitate,
întreținere facilă și impact estetic. De asemenea, au fost propuse soluții moderne de iluminat cu LED-uri ajustabile, pentru a asigura un echilibru între lumina ambientală și cea de lucru, precum
și sisteme eficiente de ventilație și climatizare, care să contribuie la crearea unui mediu sănătos și confortabil pe tot parcursul anului. În plus, proiectul reflectă tendințele actuale în designul spațiilor educaționale, care pun accent pe ergonomie, accesibilitate și sustenabilitate. Prin această abordare, spațiul holului devine un punct nodal în cadrul liceului, facilitând schimbul de idei și crearea unei comunități educaționale dinamice și incluzive. Lucrarea include și reprezentări grafice detaliate, cum ar fi planșe, randări și scheme tehnice, care susțin vizual conceptul propus și oferă o perspectivă clară asupra rezultatelor așteptate. Astfel, proiectul contribuie la creșterea calității mediului educațional și reprezintă o soluție practică și inovatoare pentru modernizarea spațiilor publice din instituțiile de învățământ din regiune.
The bachelor's thesis proposes a project for the modernization and interior design of the main hall of the "Aurel David" Theoretical High School in Bardar, with the aim of transforming this space into a functional, aesthetic and comfortable environment, adapted to the contemporary needs of the educational community. The access space, initially perceived as a transit place, is redesigned as an area with multiple functions, which stimulates interaction, relaxation and a sense of belonging among students and teachers. The project develops a modern-contemporary architectural concept, in which natural elements - such as wood - are harmoniously combined with clean finishes and refined design details, using a chromatic palette based on shades of blue and neutral tones, to create a calm and welcoming atmosphere. Decorative slats add texture and depth, and ergonomic furniture ensures the necessary comfort for the users of the space. All these elements are integrated in such a way as to support a positive educational experience, facilitating both moments of rest and those of informal study or socialization. During the project, detailed analyses of the existing state of the space were carried out, identifying the need for light structural interventions, such as the redistribution and consolidation of some walls, to optimize circulation and maximize natural light. Special attention was paid to the selection of finishing materials, focusing on durability, easy maintenance and aesthetic impact. Modern lighting solutions with adjustable LEDs were also proposed, to ensure a balance between ambient and working light, as well as efficient ventilation and air conditioning systems, which contribute to creating a healthy and comfortable environment throughout the year. In addition, the project reflects current trends in the design of educational spaces, which emphasize ergonomics, accessibility and sustainability. Through this approach, the hallway space becomes a nodal point within the high school, facilitating the exchange of ideas and the creation of a dynamic and inclusive educational community. The work also includes detailed graphic representations, such as drawings, renderings and technical diagrams, which visually support the proposed concept and provide a clear perspective on the expected results. Thus, the project contributes to increasing the quality of the educational environment and represents a practical and innovative solution for the modernization of public spaces in educational institutions in the region.