Lucrarea de licență are ca obiect elaborarea unui proiect de design interior pentru „Școala de Arte Plastice pentru Copii” din orașul Briceni, situată pe strada Ștefan cel Mare și Sfânt, nr. 19. Proiectul urmărește reconceptualizarea unui spațiu educațional destinat formării artistice a elevilor, prin implementarea unui ambient funcțional, estetic și psihologic adecvat cerințelor contemporane ale învățământului artistic. Cercetarea a fost fundamentată pe o analiză riguroasă a spațiului existent, identificându-se disfuncționalități privind compartimentarea, circulația internă, iluminarea naturală și distribuirea zonelor funcționale. În acest context, s-a propus o reconfigurare complexă a spațiului interior, incluzând intervenții structurale și decorative menite să asigure coerență funcțională, flexibilitate și confort sporit utilizatorilor. Din punct de vedere arhitectural-constructiv, proiectul valorifică tehnologia panourilor prefabricate din beton armat, datorită avantajelor oferite în ceea ce privește durabilitatea, montajul rapid și posibilitățile de compartimentare eficientă. Soluțiile constructive propuse integrează atât pereți portanți din cărămidă, cât și compartimentări ușoare din gips-carton, în funcție de necesitățile structurale și funcționale ale fiecărei zone.Componenta artistică a proiectului reflectă o viziune stilistică modern-minimalistă, susținută de o paletă cromatică pastelată (verde pal, crem, roz deschis), completată de accente cromatice dinamice (galben, portocaliu, albastru deschis) în zonele creative. Atmosfera vizuală este concepută pentru a favoriza calmul, concentrarea și exprimarea artistică liberă. Finisajele au fost selectate conform criteriilor de durabilitate, ecologie și siguranță, cu accent pe materiale naturale, lavabile și non-toxice.Mobilierul este modular și ergonomic, proiectat pentru a răspunde exigențelor didactice și artistice, asigurând adaptabilitate spațială și funcționalitate maximă. Designul include sisteme inteligente de iluminare, soluții tehnologice moderne (conectivitate Wi-Fi, prize USB, control al luminii) și spații de depozitare eficiente, contribuind astfel la un mediu educațional complet integrat. Lucrarea acordă o atenție deosebită cerințelor social-psihologice ale procesului educațional, propunând un cadru care susține dezvoltarea creativității, a empatiei, a autonomiei și a colaborării între elevi. S-au creat atât spații de interacțiune colectivă, cât și zone destinate activităților individuale, într-un echilibru menit să reflecte specificul educației artistice contemporane. Prin această lucrare, am încercat să evidențiez importanța unei abordări interdisciplinare în proiectarea spațiilor educaționale artistice, în care designul interior nu se limitează la aspecte estetice, ci devine un instrument pedagogic care stimulează învățarea, susține dezvoltarea personală și creează un mediu sigur, prietenos și inspirațional. Proiectul reprezintă un model de bună practică în domeniul designului educațional și contribuie la consolidarea identității instituționale a școlii prin valorificarea arhitecturii și designului ca forme de sprijin al educației creative.
The present bachelor’s thesis focuses on the development of an interior design project for the “School of Fine Arts for Children” located in Briceni, on Ștefan cel Mare și Sfânt Street, no. 19. The main objective of the project is to reconceptualize an existing educational space into a functional, aesthetic, and psychologically supportive environment that meets the contemporary requirements of artistic education. The research is grounded in a comprehensive analysis of the current spatial configuration, identifying key dysfunctions related to circulation, lighting, partitioning, and functional distribution. As a response, the project proposes a complete spatial reorganization, including structural and decorative interventions, to enhance coherence, flexibility, and user comfort. From an architectural-structural perspective, the project utilizes prefabricated reinforced concrete panels, chosen for their durability, efficiency, and adaptability. Both solid brick walls and lightweight gypsum board partitions are implemented, according to structural needs and functional zoning. The artistic concept is based on a modern-minimalist design approach, supported by a soft, pastel color palette (light green, cream, pale pink) and dynamic accent colors (yellow, orange, light blue) in creative zones. The visual atmosphere aims to foster calm, focus, and free artistic expression. Finishes are selected based on sustainability, safety, and durability, emphasizing the use of ecological, washable, and non-toxic materials. Modular and ergonomic furniture has been designed to meet both pedagogical and artistic demands, ensuring adaptability and maximum functionality. The interior integrates smart lighting systems, modern technological infrastructure (Wi-Fi connectivity, USB outlets, lighting control), and efficient storage solutions, contributing to a well-rounded educational environment. Special attention is given to the socio-psychological requirements of an artistic educational process. The design promotes creativity, empathy, autonomy, and collaboration by incorporating both communal interaction spaces and individual work zones, reflecting the balance required by modern art education. Through this thesis, the author demonstrates the importance of an interdisciplinary approach to educational space design, where interior architecture becomes a pedagogical tool that supports learning, encourages personal development, and fosters a safe, inspiring, and inclusive atmosphere. The proposed project serves as a model of good practice in educational design and contributes to strengthening the institutional identity of the school by leveraging architecture and interior design as key components of creative education.