Lucrarea de licență propune un proiect de design interior pentru o grădiniță-creșă, având ca temă centrală aplicarea stilului eco-friendly în cadrul unei instituții educaționale pentru copii cu vârsta între 1–6 ani. Proiectul este conceput în contextul cerințelor actuale privind sustenabilitatea construcțiilor, sănătatea mediului interior și necesitatea creării unui spațiu educațional adaptat nevoilor de dezvoltare ale copilului preșcolar. Scopurile generale ale lucrării au fost: stabilirea conceptelor eco-friendly potrivite pentru amenajarea interioară destinată copiilor; alegerea materialelor sustenabile, non-toxice și ecologice; sugerarea unei palete de culori adecvate contextului educațional (tonuri de verde, bej, nuanțe deschise de lemn); organizarea ergonomică a zonelor educaționale și utilitare; precum și armonizarea iluminatului natural și artificial într-un mod integrat și eficient. Rezultatele obținute constau într-un proiect complet de amenajare interioară a unei grădinițe-creșă, care cuprinde: compartimentarea funcțională pe zone, propunerea materialelor de finisaj și mobilier, definirea paletei coloristice, soluțiile decorative și scenariile de iluminat. Lucrarea demonstrează că un spațiu educațional destinat copiilor poate fi atât sigur și funcțional, cât și estetic și ecologic, contribuind la formarea unei relații armonioase între copil și mediul în care învață și crește.
This bachelor’s thesis presents an interior design project for a nursery-kindergarten, centered around the application of the eco-friendly style within an educational institution for children aged 1 to 6. The project is developed in the context of current demands regarding sustainable construction, healthy indoor environments, and the need to create an educational space tailored to the developmental needs of preschool children. The main objectives of the work include: identifying suitable eco-friendly concepts for interior design intended for children; selecting sustainable, non-toxic, and environmentally friendly materials; proposing a color palette appropriate to the educational context (shades of green, beige, and light wood tones); ergonomically organizing the educational and utility zones; and harmonizing natural and artificial lighting in an integrated and efficient manner. The final result is a complete interior design project for a nursery-kindergarten, which includes: functional zoning of the spaces, the proposal of finishing materials and furniture, definition of the color palette, decorative solutions, and lighting scenarios. The thesis demonstrates that an educational environment for children can be both safe and functional, as well as aesthetically pleasing and environmentally responsible, contributing to the development of a harmonious relationship between the child and the environment in which they learn and grow.