Proiectul urmărește să ofere un mediu confortabil, sigur și funcțional, care să sprijine dezvoltarea armonioasă a copiilor în primii ani de viață, printr-o amenajare atent gândită din punct de vedere estetic și practic. Lucrarea reflectă convingerea că spațiile dedicate copiilor trebuie să fie concepute cu aceeași responsabilitate și atenție ca orice alt spațiu public sau rezidențial, dar cu un accent deosebit pe particularitățile psihologice, emoționale și fizice ale celor mici. În acest sens, am avut în vedere nevoile specifice fiecărei grupe de vârstă: grupa mică „Puișor” (2–3 ani), grupa mijlocie „Fluturaș” (3–5 ani) și grupa pregătitoare „Struguraș” (5–6 ani). Fiecare spațiu este gândit și personalizat astfel încât să răspundă etapelor de dezvoltare, să stimuleze curiozitatea și creativitatea, dar și să asigure un cadru sigur și confortabil pentru joacă, învățare și odihnă. Am ales stilul organic modern pentru amenajarea interioară, deoarece acesta combină armonios formele naturale și liniile fluide cu o paletă cromatică caldă, inspirată din natură. Astfel, am creat un ambient liniștit și echilibrat, care oferă senzația de siguranță și confort, elemente esențiale pentru dezvoltarea emoțională a copiilor. Materialele folosite sunt prietenoase cu mediul, sigure pentru utilizare și ușor de întreținut, ceea ce asigură durabilitatea și igiena în spațiile frecventate zilnic de copii. Organizarea spațiului ține cont de ergonomia și proporțiile potrivite vârstei, iar mobilierul modular permite flexibilitate și adaptare la diferite activități. Am prevăzut zone separate pentru joacă, învățare, relaxare și depozitare, astfel încât fiecare funcțiune să aibă locul său bine definit, dar și să contribuie la un flux armonios al activităților zilnice. Această zonificare atentă susține nu doar buna organizare, ci și autonomia copiilor în explorarea spațiului. Pe parcursul realizării proiectului am combinat etapele creative, precum schițarea conceptelor și alegerea materialelor, cu cele tehnice, care au asigurat funcționalitatea și fezabilitatea amenajării. Acest proces m-a ajutat să înțeleg mai bine importanța unui design echilibrat între estetica plăcută și utilitatea practică, cu respect pentru fiecare detaliu. Prin această lucrare am dorit să demonstrez că designul interior poate fi un instrument puternic în crearea unor spații educaționale care să răspundă cerințelor contemporane, punând în prim-plan binele utilizatorului – în acest caz, al copiilor. Acest proiect reprezintă o ocazie valoroasă de a
aplica teoria în practică și de a contura o abordare personală, bazată pe grijă, responsabilitate și creativitate. În final, proiectul propus este o soluție coerentă și funcțională, care îmbină esteticul cu practicabilul, sprijinind dezvoltarea armonioasă a copiilor printr-un mediu interior atent conceput. Această experiență mi-a consolidat dorința de a contribui, prin design, la îmbunătățirea spațiilor dedicate educației timpurii, pentru a crea locuri mai bune și mai primitoare pentru generațiile viitoare.
The project aims to provide a comfortable, safe, and functional environment that supports the harmonious development of children in their early years of life through a thoughtfully designed space, both aesthetically and practically. This work reflects the conviction that spaces dedicated to children should be designed with the same responsibility and attention as any other public or residential space, but with a special focus
on the psychological, emotional, and physical particularities of young children. In this regard, I took into account the specific needs of each age group: the small group “Puișor” (2–3 years), the middle group “Fluturaș” (3–5 years), and the preparatory group “Struguraș” (5–6 years). Each space is conceived and customized to correspond with developmental stages, stimulate curiosity and creativity, and ensure a safe and comfortable setting for play, learning, and rest. I chose the organic modern style for the interior design because it harmoniously combines natural shapes and flowing lines with a warm color palette inspired by nature. This creates a
calm and balanced atmosphere that provides a sense of security and comfort—essential elements for children’s emotional development. The materials used are environmentally friendly, safe for use, and easy to maintain, ensuring durability and hygiene in spaces frequented daily by children. The organization of the space considers ergonomics and proportions appropriate to the age groups, while modular furniture allows flexibility and adaptation to various activities. I designed separate zones for play, learning, relaxation, and storage so that each function has its clearly
defined place, contributing to a smooth flow of daily activities. This careful zoning supports not only good organization but also children’s autonomy in exploring their environment. Throughout the project, I combined creative stages such as sketching concepts and selecting materials with technical stages that ensured the functionality and feasibility of the design. This process helped me better understand the importance of balancing pleasing aesthetics with practical utility, respecting every detail. Through this work, I aimed to demonstrate that interior design can be a powerful tool in creating educational spaces that meet contemporary requirements, putting the user’s well-being—in this case, the children—at the forefront. This project represents a valuable opportunity to apply theory into practice and to develop a personal approach based on care, responsibility, and creativity. In conclusion, the proposed project is a coherent and functional solution that blends aesthetics with practicality, supporting the harmonious development of children through a carefully designed interior environment. This experience has strengthened my desire to contribute, through design, to improving spaces dedicated to early education, creating better and more welcoming places for future generations.