Este din ce în ce mai evident că reconfigurarea spațiilor culturale publice în funcție de nevoile actuale ale comunității reprezintă nu doar o necesitate practică, ci și un demers strategic de consolidare a identității culturale locale. Lucrarea de față, dedicată Casei de Cultură din satul Bardar, raionul Ialoveni, oferă o perspectivă complexă și aplicată asupra modului în care designul interior poate contribui la revitalizarea unui spațiu cu o profundă semnificație socială și culturală. Această inițiativă nu doar adresează aspecte funcționale ale unei clădiri publice, ci și reconectează membrii comunității prin intermediul unui mediu construit care reflectă valorile, tradițiile și aspirațiile lor comune. În introducere, se subliniază rolul social și cultural al edificiului în comunitatea rurală. Obiectivul general este revitalizarea acestui spațiu multifuncțional printr-un design interior inspirat din stilul clasic, care exprimă eleganță, logică și rafinament, calități potrivite unei instituții comunitare reprezentative. Lucrarea începe cu o analiză complexă a situației existente, examinând funcționalitatea spațiilor, cerințele utilizatorilor, amplasarea și condițiile climaterice. Această etapă fundamentează intervențiile propuse, care vizează îmbunătățirea acusticii, eficienței energetice, organizării spațiale și integrării funcțiilor administrative, culturale și educaționale. Intervențiile arhitecturale includ reconfigurarea încăperilor, demolări selective și introducerea unor elemente noi, precum pereți despărțitori, tavane casetate, arcade și compartimentări sanitare, utilizând materiale moderne și durabile. Spații precum biblioteca, sala de spectacole și holurile au fost regândite pentru a susține o gamă variată de activități culturale. Secțiunea artistic-decorativă valorifică stilul clasic prin proporții echilibrate, tavane înalte, marmură, mobilier din lemn masiv și detalii ornamentale. Paleta cromatică propune tonuri calde și neutre, completate de accente care adaugă identitate și eleganță. Integrarea tehnologică este tratată responsabil, prin implementarea unor sisteme moderne de iluminat, climatizare, ventilație și echipamente multimedia. Un capitol distinct tratează acustica, cu focus pe sala de teatru, unde calculele și materialele alese contribuie la atingerea unui timp optim de reverberație. Lucrarea abordează, de asemenea, controlul calității și succesiunea logică a lucrărilor de finisaj. În concluzie, acest proiect evidențiază impactul arhitecturii interioare asupra coeziunii sociale și propune un model funcțional și estetic replicabil. Printr-o abordare integrată, Casa de Cultură din Bardar devine nu doar un spațiu modernizat, ci și un simbol al identității culturale locale.
It is increasingly evident that reconfiguring public cultural spaces according to the current needs of the community is not only a practical necessity but also a strategic effort to strengthen local cultural identity. This thesis, dedicated to the House of Culture in Bardar village, Ialoveni district, offers a complex and applied perspective on how interior design can contribute to the revitalization of a space with profound social and cultural significance. This initiative addresses not only the functional aspects of a public building but also reconnects community members through a built environment that reflects their shared values, traditions, and aspirations. The introduction emphasizes the building’s social and cultural role within the rural community. The general objective is the revitalization of this multifunctional space through an interior design inspired by the classical style, which conveys elegance, logic, and refinement— qualities well suited to a representative community institution. The thesis begins with a comprehensive analysis of the existing situation, examining the functionality of the spaces, user requirements, location, and climatic conditions. This foundational stage supports the proposed interventions, which aim to improve acoustics, energy efficiency, spatial organization, and the integration of administrative, cultural, and educational functions. Architectural interventions include the reconfiguration of rooms, selective demolitions, and the introduction of new elements such as partition walls, coffered ceilings, arches, and sanitary compartments, all using modern and durable materials. Spaces like the library, performance hall, and entry halls have been reimagined to support a wide range of cultural activities. The artistic-decorative section embraces the classical style through balanced proportions, high ceilings, marble, solid wood furniture, and refined ornamental details. The color palette features warm and neutral tones, complemented by accents that add both identity and elegance. Technological integration is addressed responsibly through the implementation of modern lighting, climate control, ventilation, and multimedia systems. A distinct chapter addresses acoustics, with a focus on the theater hall, where calculations and selected materials contribute to achieving an optimal reverberation time. The thesis also discusses quality control and the logical sequence of finishing works. In conclusion, this project highlights the impact of interior architecture on social cohesion and proposes a functional and aesthetic model that can be replicated. Through an integrated approach, the House of Culture in Bardar becomes not only a modernized space but also a symbol of local cultural identity.