Scopul acestei teze de master este dezvoltarea unei platforme interactivă pentru preșcolari, care să fie o modalitate inovatoare și captivantă de învățare adaptată nevoilor și intereselor copiilor în etapa preșcolară. Ca obiective pot fi menționate dezvoltarea unei platforme interactivă prietenoase cu utilizatorul precum și crearea unei game variate de activități și jocuri educaționale, dar și asigurarea unui mediu sigur și controlat pentru explorarea și învățarea copiilor preșcolari și integrarea platformei în mediul școlar și în activitățile didactice. Metodele aplicate la elaborarea proiectului au fost cercetarea și analiza nevoilor și cerințelor copiilor preșcolari în procesul de învățare și dezvoltare cognitivă, utilizarea tehnologiilor moderne, dezvoltarea unei interfețe intuitive și ușor de utilizat, adaptată nevoilor copiilor preșcolari, crearea unei game variate de activități și jocuri educaționale, crearea unui chestionar consultativ a parinților și educatorilor. Rezultatele concrete obținute la teza de master este că a fost dezvoltată o platformă interactivă pentru preșcolari, care oferă o modalitate captivantă și adaptată de învățare. Platforma oferă activități și jocuri educaționale, stimulează dezvoltarea cognitivă a copiilor preșcolari și îi pregătesc pentru etapa școlară. Interfața grafică intuitivă și mediul sigur al platformei facilitează explorarea și învățarea într-un mod controlat. Platforma poate fi integrată cu ușurință în mediul școlar și poate fi utilizată și acasă, sub supravegherea adulților.
The objectives include the development of a user-friendly interactive platform, creating a diverse range of educational activities and games, as well as ensuring a safe and controlled environment for the exploration and learning of preschool children, and integrating the platform into the school environment and educational activities. The methods applied in the project development include research and analysis of the needs and requirements of preschool children in the process of learning and cognitive development, the use of modern technologies, the development of an intuitive and user-friendly interface tailored to the needs of preschool children, the creation of a diverse range of educational activities and games, and the development of a consultative questionnaire for parents and educators. The concrete results obtained in the bachelor's thesis are the development of an interactive platform for preschoolers, which provides a captivating and adapted learning method. The platform offers educational activities and games, stimulates the cognitive development of preschool children, and prepares them for the school stage. The intuitive graphical interface and safe environment of the platform facilitate exploration and learning in a controlled manner. The platform can be easily integrated into the school environment and can also be used at home under adult supervision. The explanatory memorandum of the project includes: introduction, 3 chapters, conclusions, bibliography, and appendices.