Scopul tezei de licență privind ,,Managementul situațiilor de urgență la o instituție de tip gimnaziu într-o localitate rurală” este pentru a analiza riscurilor de incendiu specific școlilor, la fel și pentru a cunoaște strategiile și procedurilor eficiente, prin care instituția dată poate gestiona diverse situații de urgență, ce servesc pentru siguranța elevilor și personalului în cazul diferitelor pericole și/sau incidente neprevăzute. Capitolul I – COMPARTIMENTUL SPECIAL,este specificat rolul instituției date, este descrisă partea arhitecturală a obiectivului dat, amplasarea geografică, caracteristica obiectivului din punct de vedere constructiv-arhitectural, toate lucrările inginerești, la fel este descris lucrările de finisare interioare și exterioare, compartimentarea încăperilor atât și elementele de compartimentare, descriind spațiile obiectivului. Un factor important este descris riscul de incendiu, precum și calcularea riscului de incendiu într-o clasă și vestiar. Capitolul II – COMPARTIMENTUL TEHNOLOGIC, cuprinde informații privind limitarea propagării focarului, rezistența la foc a elementelor constructive la obiectului, caracteristica materialelor constructive, precum și calcularea rezistenței de foc. Capitolul III – COMPARTIMENTUL MANAGERIAL, include managementul educațional , precum și rezultatele elevilor. De asemenea este descris incendiul precum și gestionarea riscului de indendiu și este deschis un studiu de caz. Capitolul IV – COMPARTIMENTUL ECONOMIC, sunt prezentate generalități precum unitatea de salvatori-pompieri, costurile aproximative la o intervenție, precum și costurile directe și indirecte. Capitolul V – COMPARTIMENTUL SECURITĂȚII VITALE, un considerabil important capitol ce descrie factorii de risc, prevenirea incendiilor dar și a altor potențiale pericole într-o școală. Sunt examinate cauzele de incendiu la o școală și care sunt echipamentele de protecție a pompierilor.
The purpose of the bachelor's thesis on "Management of emergency situations at a gymnasium-type institution in a rural locality" is to analyze the fire risks specific to schools, as well as to know the effective strategies and procedures through which the given institution can manage various emergency situations, which serve for the safety of students and staff in the event of various dangers and/or unforeseen incidents. Chapter I – SPECIAL COMPARTMENT, the role of the given institution is specified, the architectural part of the given object is described, the geographical location, the characteristics of the object from a constructive-architectural point of view, all engineering works are described, as well as the interior and exterior finishing works, the compartmentalization of rooms and the compartmentalization elements, describing the spaces of the object. An important factor is described the fire risk, as well as the calculation of the fire risk in a classroom and locker room. Chapter II – TECHNOLOGICAL COMPARTMENT, includes information on limiting the spread of the outbreak, the fire resistance of the constructive elements of the object, the characteristics of the constructive materials, as well as the calculation of the fire resistance. Chapter III – MANAGERIAL COMPARTMENT ,includes educational management, as well as student results. Also, the fire is described as well as the management of the fire risk and a case study is opened. Chapter IV – THE ECONOMIC COMPARTMENT, generalities such as the firefighter unit, the approximate costs of an intervention, as well as direct and indirect costs are presented. Chapter V – THE LIFE SECURITY COMPARTMENT, a considerably important chapter that describes risk factors, fire prevention and other potential dangers in a school. The causes of fire in a school and what the firefighter protective equipment is are examined.