Obiectivul tezei: de a oferi o imagine generală a situației actuale privind stimularea performanței în cadrul sistemului de învățământ liceal în R. Moldova. Scopul tezei: de a stimula performanțele personalului didactic în liceele din R. Moldova. Rezultatele obținute: Pentru a atinge scopul propus, s-a efectuat o analiză a cercetărilor bibliografice privind managementul performanței în sporirea eficienței rezultatelor cadrelor didactice. Partea analitică se bazează pe informații din literatura de specialitate despre sistemului de stimulare a performanțelor ale personalului didactic din instituțiile de învățământ liceal. Studiile sistemului dat sunt esențiale pentru asigurarea calității predării, eficienței, cadrelor didacticei în licee. Evaluarea și stimularea performanței au un impact semnificativ asupra motivării personalului didactic și a performanței instituțiilor de învățământ. Motivarea este parte integrantă a progresului educațional și a dezvoltării durabile. Profesorii joacă un rol-cheie în formarea unei societăți sustenabile. În calitate de rezultat s-a demonstrat că sistemul de stimulare a performanțelor se bаzеаză pe principii, metode şi tehnici moderne de investigare, mecanisme distincte de planificare şi organizare a procesului de evaluare a performanțelor profesorilor în instituțiile de învățământ general din R. Moldova, ceea ce evidențiază relevanța și actualitatea acestui studiu. În teză s-a s-a efectuat o analiză amplă a sistemelor anterioare referitor la managementul performanței și stimularea acestuia în vederea îmbunătăţirii calităţii în învăţământ şi asigurării cu resurse umane a sistemului educaţional din ţară. În rezultat s-au propus direcții de îmbunătățire a sistemului de stimulare a performanțelor individuale ale personalului didcatic în instituțiil de învățământ liceal.
Objective of the thesis: to provide a general picture of the current situation regarding the stimulation of performance within the high school education system in the Republic of Moldova. The purpose of the thesis: to stimulate the performance of teaching staff in high schools in the Republic of Moldova. Results obtained: In order to achieve the proposed goal, an analysis of bibliographic research on performance management in increasing the efficiency of teaching staff results was carried out. The analytical part is based on information from the specialized literature on the system of stimulating the performance of teaching staff in high school educational institutions. Studies of this system are essential for ensuring the quality of teaching, efficiency, teaching staff in high schools. Performance evaluation and stimulation have a significant impact on the motivation of teaching staff and the performance of educational institutions. Motivation is an integral part of educational progress and sustainable development. Teachers play a key role in the formation of a sustainable society. As a result, it was demonstrated that the performance incentive system is based on modern principles, methods and techniques of investigation, distinct mechanisms for planning and organizing the process of evaluating the performance of teachers in general education institutions in the Republic of Moldova, which highlights the relevance and timeliness of this study. The thesis provides a comprehensive analysis of previous systems regarding performance management and its stimulation in order to improve the quality of education and provide the country's educational system with human resources. As a result, directions for improving the system of stimulating individual performances of teaching staff in high school educational institutions were proposed.