Scopul lucrării: identificarea direcțiilor strategice de dezvoltare prin valorificarea punctelor forte a întreprinderii “DADU FARM” S.R.L., asigurând astfel dezvoltarea durabilă a întreprinderii. Obiectivele generale: formularea recomandărilor privind implimentarea strategiilor propuse pentru creșterea performanțelor întreprinderii. Rezultate obținute: studiul realizat a demonstrat necesitatea elaborării unui plan strategic, când întreprinderea planifică implimentarea unei direcții strategice de dezvoltare. Determinarea direcției strategice și crearea planului strategic reprezintă o etapă esențială în managementul strategic unei întreprinderi, deoarece permite acestei să stabilească obiective clare, sa identifice resure necesare pentru implimentare și să delimiteze termenii și etape ce trebuie întreprinse pentru dezvoltare competitivă și durabilă. Planul strategic este fundamentat pe efectuarea analizei SWOT, care implică analiza resurselor intene ale întreprinderii (forța de muncă, capital. infrastructura) și influențele externe (concurența, politica, tendința pieței, clima). Cunoașterea disponibilității resurselor și poziției actuale a întreprinderii crează condiții favorabile pentru identificarea direcției strategice potrivite și cu cea mai mare rentabilitate economică. Ținând cont de genul de activitate a întreprinderii analiza - agricultura, au fost selectate cele mai potrivite direcții strategice, în concordanță cu resursele disponibile. Prima direcție strategică este lărgirea suprafeței livezii, cu scopul de a mări volumul producției viitoare și a valorifica terenurile disponibile. A doua direcție strategică este dezvoltarea agroturismului, valorificând potențialul natural al zonei în care este amplasată livada. Această direcție va permite diversificarea veniturilor și va consolida imaginea de brand a întreprinderii. A treia direcție strategică este investirea într-o linie de deshidratarea fructelor. Produsele deshidratate ar permite întreprinderii să prelungească durata de viață a produselor, reduce pierderile post-recoltare și creșterea valorii adăugate a produselor. Aceste strategii vor consolida poziția pe piață, va diversifica sursele de venit și va asigura dezvoltarea durabilă a întreprinderii.
The scope of the work: identifying strategic development directions by capitalizing on the strengths of the enterprise "DADU FARM" S.R.L., thus ensuring the sustainable development of the enterprise. General objectives: formulating recommendations regarding the implementation of proposed strategies to increase the company's performance. Result obtained: the study demonstrated the need to develop a strategic plan when the enterprise plans to implement a strategic development direction. Determining the strategic direction and creating the strategic plan is an essential stage in the strategic management of an enterprise, as it allows it to set clear objectives, identify the resources necessary for implementation and delimit the terms and stages that must be undertaken for competitive and sustainable development. The strategic plan is based on performing a SWOT analysis, which involves analyzing the enterprise's internal resources (labor force, capital, infrastructure) and external influences (competition, politics, market trends, climate). Knowing the availability of resources and the current position of the enterprise creates favorable conditions for identifying the appropriate strategic direction with the highest economic profitability. Taking into account the type of activity of the enterprise - agriculture, the most appropriate strategic directions were selected, in accordance with the available resources. The first strategic direction is to expand the orchard area, in order to increase the volume of future production and capitalize on the available land. The second strategic direction is to develop agritourism, capitalizing on the natural potential of the area where the orchard is located. This direction will allow for the diversification of income and strengthen the brand image of the enterprise. The third strategic direction is to invest in a fruit dehydration line. Dehydrated products would allow the enterprise to extend the shelf life of products, reduce post-harvest losses and increase the added value of products. These strategies will strengthen the market position, diversify sources of income and ensure the sustainable development of the enterprise.