DSpace Repository

Integrating public relations and marketing events into the development of sustainable models for promoting Moldovan wines

Show simple item record

dc.contributor.author REMEȘOVSCHI, Natalia
dc.date.accessioned 2025-12-28T16:07:14Z
dc.date.available 2025-12-28T16:07:14Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation REMEȘOVSCHI, Natalia. Integrating public relations and marketing events into the development of sustainable models for promoting Moldovan wines = Integrarea relațiilor publice și evenimentelor de marketing în dezvoltarea modelelor sustenabile de promovare a vinurilor moldovenești. In: Сompetitiveness and sustainable development: Conference Proceedings the 7h Economic International Conference, mixed format, 6-7 November, 2025. Chișinău: Tehnica-UTM, 2025, pp. 486-492. ISBN 978‐9975‐64‐596‐6 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978‐9975‐64‐596‐6
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52326/csd2025.59
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/34161
dc.description.abstract In the current market conditions and intensified competition, the effectiveness of wine companies' promotional campaigns is determined not only by the effectiveness of techniques, but also by how marketing specialists manage to correlate promotional methods with organizational objectives, target segments, and emerging market trends. The promotion of Moldovan wines on the foreign market and the integration of Moldovan wine companies into global trade require the development of sustainable marketing models that meet social, environmental, and commercial demands. In this context, the paper investigates public relations and marketing events as tools for building sustainable models for promoting Moldovan wines. The results demonstrate how public relations techniques and marketing events contribute to achieving effective results, strengthening the image and increasing the competitiveness of Moldovan wines on international markets. The article is interesting because of its anticipated outcome, which is to identify a promotional ecosystem where Moldovan wine products become "ambassadors of national identity and values" rather than just objects of domestic trade. en_US
dc.description.abstract În condițiile actualele ale pieței și intensificării concurenței, eficiența campaniilor promoționale ale companiilor vinicole sunt determinate nu doar de eficiența tehnicilor, ci și de modul în care specialiștii de marketing reușesc să coreleze metodele de promovare cu obiectivele organizaționale, segmentele vizate și cu tendințele emergente ale pieței. Promovarea vinurilor moldovenești pe piața externă și integrarea companiilor vinicole moldovenești în comerțul global, reclamă necesitatea dezvoltării unor modele sustenabile de marketing care să răspundă exigențelor sociale, de mediu și comerciale. În acest context, lucrarea investighează relațiile publice și evenimentele de marketing ca instrumente în construirea de modele sustenabile de promovare a vinurilor moldovenești. Rezultatele demonstrează modul în care tehnicile de relații cu publicul și evenimentele de marketing contribuie la obținerea unor rezultate eficiente, la consolidarea imaginii și la creșterea competitivității vinurilor moldovenești pe piețele internaționale Articolul prezintă interes prin rezultatul anticipat și constă în identificarea ecosistemului de promovare, unde produsele vinicole moldovenești devin "ambasador al identității și valorilor naționale" și nu numai obiect al tranzacțiilor naționale. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Technical University of Moldova en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject public relations en_US
dc.subject event marketing en_US
dc.subject event management en_US
dc.subject promotion en_US
dc.subject sustainable promotion models en_US
dc.subject moldovan wines en_US
dc.subject relaţii publice en_US
dc.subject managementul evenimentelor en_US
dc.subject promovare en_US
dc.subject modele sustenabile de promovare en_US
dc.subject vinuri moldoveneşti en_US
dc.title Integrating public relations and marketing events into the development of sustainable models for promoting Moldovan wines en_US
dc.title.alternative Integrarea relațiilor publice și evenimentelor de marketing în dezvoltarea modelelor sustenabile de promovare a vinurilor moldovenești en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

  • 2025
    The 7th Economic International Conference (6th-7th November 2025)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account